fredag 27 juli 2007

Tillbaka!

Skönt att vara hemma igen. Vi har tillbringat veckan i Småland och Skåne och bland annat hälsat på min ena moster och hennes man samt min kusin och hennes familj. Det har varit jättemysigt och ett STORT tack till er om ni läser detta! Bilresan hem gick bra. Sonen sov inte en blund på 58 mil (hur nu detta är möjligt?!) och dottern fick äntligen (efter fyra dagar) göra nummer två så fort jag ställt ner henne på hemmaplan. Härligt! Mindre härligt var att katten hade kissat ner hela nedervåningen. :(

Matlagningsabstinensen har infunnit sig såklart och jag är inspirerad igen. Som vanligt kan jag inte hälsa på någon utan att gå igenom kokboksutbudet och skriva av diverse intressanta recept. Ska bli kul att testa! :) Dagens middag blev dock en snabb ost- och skinksås. Lunchen var på en vägkrog där jag tog kalops och resten av familjen köttbullar. Nu ska det planeras mat inför kommande vecka! Skoj skoj. I morgon blir det nog lax och färskpotatis.

Måste tillägga att jag även haft bloggabstinens! Förhoppningsvis kommer jag kunna lägga in lite trevliga recept snart!

1 kommentar:

Anonym sa...

HaHa, jasså abstinens :-)

Välkommen tillbaka!

Trist med katten.