fredag 20 juli 2007

Tacos

Det blev tacos till middag för att fira makens semester! Mums! I vår familj är detta ett måste till tacos:
  • tortillas (mjuka)
  • tortillachips
  • tacokryddad nötfärs (ja, jag kör påse...)
  • hackad gul lök
  • majs
  • oliver
  • isbergssallad
  • tomat
  • gurka
  • paprika
  • ananas
  • riven ost
  • jordnötter (mmm, det är så gott när det blir sådär knaprigt!)
  • röd tacosås på burk (endast maken som äter denna)
  • vit sås gjord på yoghurt eller mini fraiche, pressad vitlök, salt och peppar
  • avocadosås, typ den som ligger under "tillbehör"

Jag tror att jag fick med allt. Avocadosåsen får bara vara med när jag har avokado hemma, som fallet var idag. Nu ska jag umgås med mannen denna första härliga semesterkväll. En kopp te och provsmakning av vaniljbullarna såklart. Trevlig helg!

Inga kommentarer: