söndag 8 juli 2007

Att-göra-listor...

... är verkligen bra att ha! Jag klarar mig inte utan en att-göra-lista. Det är så skönt att skriva ner saker istället för att ha dem i huvudet hela tiden. På min lista just nu står det (utan inbördes ordning):

  • boka tid med fotografen för att välja ut foton
  • rensa kylen - bombnedslag för tillfället
  • planera veckans mat och inköpslista därtill. Goda vänner kommer på besök på lördag och jag vill ju bjuda på något gott! Kanske kan det vara uppehåll så att man kan grilla?!
  • fixa med en ny receptbok, den gamla är trasig...
  • fixa med recepten på datorn - jag sparar på mig fööör mycket
  • köpa present till en kille som fyller 6 år
  • framkalla foton, inte bara från bröllopet utan från det senaste året. Puh! Ett jätteprojekt ju!
  • maila olika vänner
  • ringa lönekontoret för att sedan kunna begära fp hos FK
  • boka in olika träffar och vistelser under semestern
  • köpa en ny bikini och gärna ett par skor och en sommarväska (fast min man - jag var på väg att skriva sambo - förstår inte varför jag inte kan ha en och samma väska hela tiden!)

Oj oj oj, jag blir matt av att bara läsa denna lista. Har inte jag semester just nu?!

Inga kommentarer: