lördag 7 juli 2007

Herrgårdsvistelse!

Som en liten bröllopsresa lämnade vi barnen hos farmor och farfar och for iväg till en herrgård i Norduppland. Först skulle det serveras tebuffé med kakor och bakelser. Som jag sett fram emot detta! Fy vad besvikna vi blev. Scones hör ju till och i en korg låg torra ofärska sådana. Bakverken bestod av några bake-off och några rester från frysen. Verkligen ofräscht. :( Varma nybakade scones är ju hur enkelt som helst. Jag såg framför mig hur jag skulle kunna servera perfekt eftermiddagste på någon herrgård....

Nåväl, efter denna start hade vi inte några höga förhoppningar inför resten. Vi skämtade till och med om att vi skulle få beställa pizza innan kvällen var slut... ;) Vi blev dock serverade en jättegod fyrarätters middag (tyvärr missade jag att ta kort. Jag kom alldeles av mig då vi blev placerade typ 20 cm från grannen.). Till förrätt blev det kavring med en lax- och räkröra. Huvudrätten fläskfilé med potatis och rosépepparsås. Därefter en underbar liten ostbricka innan måltiden avslutades med en cheesecake. Viner till detta förstås.

I morse åt vi en härlig hotellfrukost och summan av kardemumman är att vi är nöjda med vår lilla herrgårdsvistelse. Sen att det kunde varit lite bättre väder, men nu kunde vi ju kura inne istället. Vi längtade såå efter barnen och det var mysigt att hämta dem.

Inga kommentarer: