söndag 15 juli 2007

Getostkräm

Mmm, vi hade getostkräm (dock cateringfirmans recept) på bröllopet och det smakade ljuvligt tillsammans med lamm. Det passar även perfekt till grillat, en klar favorit! Jag använder mig av Anna Bergenströms recept.


Till en skål:


200 g getost
2 dl tjock yoghurt (jag använder turkisk)
1 tsk honung
1 tsk torkad timjan (egentligen ska det vara färsk, men jag har tagit torkad och det funkar fint...)
salt, peppar


Mosa getosten (utan dess kant) i en skål. Tillsätt övriga ingredienser och smaka av med salt och peppar. Låt mogna i kylen någon timme.



1 kommentar:

Anonym sa...

Var mycket skeptisk till denna sås eftersom getost ej tillhör mina favoriter, men blev överförtjust i denna kräm under bröloppsmiddagen, där den serverades med fantistiskt lammkött.

Din makes "lillmoster"