måndag 2 juli 2007

Äntligen!

Nu kan vi pusta ut och njuta av livet som herr och fru! :) Vi är jättenöjda med vår stora dag, trots att jag sent omsider upptäckte att klänningen var något för lång så att jag hela tiden oroade mig för att jag skulle snubbla i kyrkan... Barnen skötte sig galant och var så söta. Min kollega sjöng Öppna din dörr och Sång till friheten och sedan kastades det ris och naturligtvis kom det regn i brudkronan! Middagen gick alldeles för fort men var underbart god. Här är hela menyn:



BRÖLLOPSMENY

Parmesankex och italienska snacks
Chapel Hill Sparkling Chardonnay



Cheesecake med soltorkade tomater och basilika,
serveras med långjästa ciabattasticks
Bodega Lurton Pinot Grigio


Helstekt lammytterfilé med örtbakad potatis, getostkräm och rödvinssås, serveras med säsongens primörer
Montepulciano d´Abruzzo Bianchi



Limemarinerade jordgubbar med vaniljparfait
Amfora Muscat d'Alexandrie



Bröllopstårta (Uppsalatårta)
Kaffe/te och avec



Mums! Jag vill äta allt igen! Sedan var det dans några timmar innan kvällen avslutades på hotell inne i stan. Efter en god hotellfrukost längtade vi massor efter barnen och det var mysigt att vara hemma hos dem igen!


Nu finns förhoppningsvis lite mer tid för bloggandet, det ser jag fram emot!

1 kommentar:

Familjen Granath sa...

Tack för en underbar kväll. Ni var så fina och vi vill önska familjen Bergvall all lycka och välgång i framtiden. Det är ni väl värda!

Många kramar