onsdag 11 juli 2007

Dumlekakor


Dessa underbara kakor gjorde jag häromdagen. På begäran av min mans syster lägger jag nu ut receptet. Jag har fått receptet av min goda vän M men jag har sett att det finns andra liknande på nätet...

20 st

200 g smör eller margarin
1 dl strösocker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

10 dumlekolor
20 noblesse"kakor"

Rör ihop ingredienserna till degen och ställ kallt.

Rulla 20 kulor av degen och lägg i folieformar, runda eller ovala. Tryck ner ½ dumlekola. Grädda i 200 grader, 10-12 minuter. Ta ut plåten och lägg en noblesse på varje kaka. Ställ kallt eller frys in. Mums!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var mersmak på dom, dom var läskigt goda. De var så goda så jag var så fräck att fråga om det fanns flera när jag fik dom hos dig. Men då var dom slut!
Så nu tar jag receptet och bakar egna. Men det blir inga bjudkakor utan bara MINA helggodisar.
Kram sanna