onsdag 18 juli 2007

Nästan barnfri

Sonen åkte till farfar för att fiska och det känns tomt! Tar med mig dottern och handlar i eftermiddag. Det blåser enormt mycket så det lockar inte direkt att vara ute... Trots att vi ännu inte har haft vår riktiga semester (mannen jobbar sista veckan nu) så känns det som om sommaren är slut! :( Har den ens börjat? Jag är så sugen på att köpa höstkläder, både till mig och barnen. Har inte alls lust att fynda på rean!

Jag ska försöka hitta lite bilåkarvänliga saker som vi kan uppmuntra barnen med under semestern. Svårt! Sedan ska det handlas mat såklart. Ikväll blir det köttfärsbiffar med ugnsrostade rotsaker, i morgon kokosmjölksfisk med quinoa och på fredag tacos. På lördag ska vi på kalas (längtar!) så då blir det ingen matlagning och söndag har jag inte bestämt än!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du några tips på goda såser att ha till tacos? Jag är lite trött på "de vanliga" :-)

fruktsallad sa...

Jag brukar göra en avokadosås, finns under tillbehör. Eller så gör jag bara en vitlökssås med valfri fraiche. Men jag funderade faktiskt på detsamma, vore kul med något nytt! :)