onsdag 11 juni 2008

Soppdag...

Idag ösregnade det då jag hämtade på förskolan. Nu har vi sommarlov, jag och barnen! :) Regnet och temperaturen (13 grader...) gjorde att valet blev lätt: soppa. Blev dessutom en lätt soppa, potatis- och purjolökssoppa, eftersom jag fortfarande var jättemätt efter lunchen. Lunchade tillsammans med arbetslaget på den lokala pizzerian. Det blev kebab med bröd för mig och det var så gott!

Jag har många soppor på bloggen och för den ovane och velige kan det vara svårt att välja. Jag älskar verkligen soppa och mina favoriter är följande (utan inbördes ordning):

1. Toskansk bönsoppa
2. Libanesisk linssoppa
3. Indisk linssoppa med spenat
4. Indisk soppa med kyckling, linser, russin och kokos
5. Kikärtssoppa
6. Lammsoppa med bulgur och mynta
7. Min underbart goda fisksoppa
8. Röd linssoppa

Så passa på och gör en god soppa innan värmen kommer igen! ;)

Inga kommentarer: