torsdag 26 juni 2008

Gratinerad getost med jordgubbar


Mmm, bäst att passa på och njuta av jordgubbarna den korta tid de är här! En perfekt liten munsbit strax innan maten är detta. Inspirationen fick jag nog från tidningen Laga Lätt. Men där använde de formbröd och det tror jag blir bättre. Jag hade tortillabröd och det blev gott det med. Jordgubbar och getost passar kanon ihop! :)

Till 4 små snittar

1 tortillabröd
skivade jordgubbar
lite kanel
4 skivor getost
flytande honung

Lägg skivade jordgubbar på brödet. Pudra över lite kanel. Lägg på skivor av getost (eller smula över den så den blir mer jämt fördelad. Gratinera i ugnen vid 225 grader tills osten får lite färg. Ringla över lite honung och servera bums, gärna med lite fräscha salladsblad.

2 kommentarer:

meadagar sa...

Så gott med jordgubbar! Jag älskar den här tiden på året då de säljer dem utanför nästan varje butik. Nu är de också ganska billiga så det gäller att passa på.
Kram!

fruktsallad sa...

Mmm, idag blev det en ask och i morgon blir det säkerligen det också! Idag var de hur goda som helst, hoppas att jag finner lika goda i morgon!
Kram!