lördag 7 juni 2008

Trädgårdslandet fixat! :)

Åh, vad snälla mina morföräldrar är! Igår, på självaste nationaldagen, var de här och hälsade på oss. I 30 graders värme hjälpte min 85-åriga mormor (morfar var med på ett hörn med...) mig att få ordning på trädgårdslandet. Vi grävde och rensade bort ogräs och stora nässelpartier. Sedan placerade vi ut två pallkragar där vi sådde morötter, persilja och olika salladssorter såsom isberg-, ruccola-, romersk-, sparris- och plocksallad. Jag ska även så rödbeta. Dessutom hade de med sig olika plantor som vi planterade ut. Det var squash (både avlång och rund), chili, mangold, rotselleri, salladslök och tomater (tre plantor varav två fick vara kvar i sina krukor).

Härligt! Jag har bara inte hunnit ta tag i landet och hade det inte varit för dem hade det kanske inte blivit något av det... Nu slipper man skämmas! ;) Hoppas att det kommer upp något! Fyraåringen var med och sådde och tyckte det var så roligt.

Vi åt massa god mat också. Det måste man när man sliter och står i! Jag bjöd på en god kycklingsallad med bulgur och pestodressing till lunch. Bröd till det också. Till middag blev det tacos. Det hade nämligen mormor önskat eftersom de aldrig smakat det någon gång! :) Både mormor och morfar gillade det! Till efterrätt hade jag gjort en underbar krämig rababerpaj. Behöver jag säga att vi blev mätta?! Mums!

Inga kommentarer: