tisdag 3 juni 2008

Nektarinsalsa


Nektarinsalsa är underbart gott och ett måste till sommarens alla grillfester och bufféer. Känns väldigt fräscht. Receptet kommer från boken Grilla med Allt om Mat (som jag för övrigt fick i mors dagspresent av min goa familj). Jag minskade mängden chili och hade purjolök istället för salladslök. I boken serveras nektarinsalsan med en getost- eller fetakräm (förutom det grillade köttet dårå...). Jag hade fetakräm (med honung istället för vitlök). Gotteligott! Föredrar du getostkräm finner du det här.


Nektarinsalsa
4 portioner

4 nektariner
2 tomater
1 salladslök (tog purjo)
1 röd spansk peppar (tog ½ peppar tror jag)
2 msk olivolja (tog 1 msk, kanske kan den uteslutas helt?)
2 msk pressad limesaft
2 krm salt

Tärna nektariner och tomater. Strimla lök och chili. Blanda samman ingredienserna och smaka av med salt.

2 kommentarer:

lina sa...

Åh, nektariner som jag är så sugen på!!!!

meadagar sa...

Låter supergott. Och din sallad som du skrev om i ett tidigare inlägg... Måste prova!

Ha det bra och kämpa på de sista dagarna. Jag har också bara några dagar kvar. Varför ska de två sista veckorna alltid vara de två jobbigaste veckorna? Jag behöver verkligen semester nu...

Kram!