måndag 2 juni 2008

Suveränt god lunchsallad med rotsaker, melon och avokado


Denna sallad kan jag äta varje dag om jag får! Man blir så mätt och det är många goda smaker tillsammans. Sist blev det ett stort lass och jag fick njuta länge. Bara sunda ingredienser och det känns fint. Kan tänka mig att salladen skulle passa på en buffé.

Suveränt god lunchsallad med rotsaker, melon och avokado

Blanda ihop (mängd får du avgöra själv, hur pass hungrig du är):

-blandade rostade rotsaker, t ex morot, palsernacka, kålrot, rödbeta, rotselleri samt paprika
-tärnad galiamelon
-bönor av valfri sort
-tärnad avokado
-hackad rödlök
-tärnad squash

Servera med en stor klick keso. Mums!

2 kommentarer:

Anonym sa...

MUMS!! Jag är också väldigt inne på sallader nu med massa olika smaskiga saker i. Perfekt sommarmat!!

Kram kram från Hillis

fruktsallad sa...

vad gillar du att ha i dina sallader? Avokado är jag helt sålt på för tillfället!

Hoppas att allt är bra med er!
Kramis!