fredag 30 januari 2009

Pizza ikväll...

Äntligen fredag! :)

Idag är jag hemma eftersom sonen är förkyld. Min pappa kommer ikväll och det vankas pizza till middag. Jag har förberett pizzasalladen och ska snart göra tomatsåsen och degen. Det blir lite olika fyllningar så man kan smaka lite av varje: en del med köttfärs+salami+rödlök+feta+oliver, en del med skinka+bacon+svamp och en vegetarisk del med majs+soltorkade tomater+grillad paprika+svamp+kronärtskockor+oliver+rödlök+fetaost. Riven ost ovanpå såklart.

Vad gillar du att ha på din pizza?

2 kommentarer:

Anonym sa...

oh, gott med pizza- själv har jag inte ätit pizza på hela året :D

men när vi köper pizza så brukar jag vilja ha med ananas, champinjoner, lök, tomat.. eller en sådan med kött, lök, svamp, beasås..

gör vi egen pizza så brukar det bli mkt fyllning: köttfärs, paprika, rödlök, tomat, skinka/salami, oliver m.m

seppuko sa...

Prova att göra som på pizzerian och lägg osten efter tomatsåsen och inte överst.

Själv har jag lagt osten överst tills det slog mig att en Pizza bakas inte så, efter nogrant övervägande tog jag mod till mig och la osten direkt på såsen och döm om min förvåning när pajen väl kom ut så smakaden den inte alls som de kokta grönsaker och skinka mm som jag vant mig vid, utan som grilljerade läkerheter på en bädd av smällt ost.

Prova, du kanske gillar det!=)