söndag 28 september 2008

Misslyckad söndagsmiddag

Svärfar brukar komma och ge oss olika sorters kött och vi är naturligtvis mycket tacksamma. Nu hade vi fått duvbröst och glad i hågen surfade jag runt lite på nätet för att veta hur det skulle lagas till. Jag kan erkänna att jag var väldigt skeptisk när jag höll på att laga. Och tyvärr kunde jag inte få i mig mer än några tuggor... :( Där har jag något att öva på! Tror att det blev för torrt. Jag gjorde en viltsås till, men maken tyckte att det skulle vara riktig gräddsås. Och kokt potatis. Jaja, man får misslyckas ibland med! ;)

Någon som har erfarenhet av att tillaga duvbröst?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Hur gjorde du vid tillagning? Förkokade i mjölk? Stekte/ugnstekte? Kryddor?
Det är ju såå gott! Berätta gärna! Gräddsås är gott till, kryddad med lite enbär & vinbärsgelé!

Lisa sa...

läskigt, jag har ALDRIG ens hört talas om att man kan äta duvbröst.

fruktsallad sa...

kryddburken: jag stekte duvbrösten först. Salt och peppar. Var sedan lite rädd att de skulle bli torra så jag lade dem i en ugnssäker form och hällde på en sås med viltfond, lite lingonsylt, soja och creme fraiche/mjölk. Stekte champinjoner och lade i också. Såsen och svampen var det ingen fel på, men resten...

lisa: inte jag heller innan!