fredag 29 augusti 2008

Äntligen fredag!

Så skönt att komma hem på fredagar tycker jag. Härlig känsla att ha hela helgen framför sig. Idag blir det tacos till middag, enligt sonens önskemål (fast vi älskar det allihop!). Ikväll blir det nog en stor härlig fruktsallad som jag toppar med torkade fikon, keso, kanel och rostade pumpakärnor/jordnötter/cashewnötter. Mitt fredagsmys.

På tal om tacos... Det är nog den enda gången jag köper färdig kryddmix! Jag är för feg för att krydda själv. Vill ju att barnen ska gilla det. Köper du färdig tacokryddmix till färsen eller gör du egen? Har du i så fall något förslag på egengjord kryddmix?

Ha en trevlig fredagskväll!

7 kommentarer:

Anonym sa...

jag gör jätteofta min egen. bara kryddar med grillkrydda, paprikapulver (pressad/skivad)vitlök, cayeenpeppar och chilipulver. Sedan ev. lite vitpeppar och ev. lite salt sen är dte klart! enkelt och riktigt gott!

Anonym sa...

hej!
nej, vi köper aldrig sådan påse, men däremot brukar vi köpa rätt stora burkar med "taco krydda" tex juni´s när vi är på marknader..
här blir det också tacos ikväll. :)

jag har förresten flyttat min blogg, gör gärna ett besök, även om det är rätt tomt än så länge..
kram

Anonym sa...

Jag köper alltid tacomix, men misstänker att den är späckad med glutamat... Förresten - har ni testat "Tropical salsa" till istället för den vanliga? Jättegott!

Anonym sa...

Svar; Tack, jag tror att jag kommer trivas bra här ;D

fruktsallad sa...

rebecca: OK... Använder du inte spiskummin?

nina: det ska jag leta efter när jag går på marknad nästa gång! Jag har kikat in på din blogg! :) Kramis

petra: Det är just det, att det kanske är mer hälsosamt att göra egen. Men när det inte sker så ofta kanske det är OK.

Nej, har inte testat salsan. Det är mest maken som är för den och han har upptäckt att Eldorados är god! ;)

Mikaela: Tror jag det!

Rebecca sa...

Jag brukar krydda med spiskummin, cayennepeppar, paprika och chili. Det blir väldigt gott att blanda i lite chipotle paste (santa maria) och även tacosås som får koka med.

Erika sa...

Försöker vara konsekvent och undvika glutamat så långt det går, även fast det är helt hopplöst i vissa sammanhang. Här kommer iaf ett förslag till kryddning som jag tycker är god:

http://eksnak.blogspot.com/2008/02/taco.html