fredag 1 augusti 2008

Gino


Jag har ingen som helst aning om varför bilden lägger sig stående när den är tagen liggande! Kan någon vänlig själ tala om för mig varför det blir så och hur man gör för att rätta till det? :( Har hänt när jag lade upp bilder från Grekland, men aldrig annars. Grrr...

Kanske kan ändå denna goda efterrätt passa i helgen?! Traditionell Gino består av jordgubbar, kiwi och banan som gratineras i ugnen med riven vit choklad ovanpå. Här har frukterna fått sällskap av även nektarin, mango och ananas. Dessutom använde vi gul kiwi istället för grön. Gott gott! Det känns relativt nyttigt också och det är inte fel! :)

Frukterna skärs i bitar och läggs i en ugnssäker form. Vit choklad rives och strös över. Rätten gratineras sedan i ugnen vid 250 grader tills chokladen fått lite färg - ca 5 minuter? Serveras med vaniljglass!

2 kommentarer:

Anonym sa...

mm..det lät gott!

har du något bildbehandlingsprogram? i sånna fall kan man ju rotera bilderna där, eller det funkar ju även i utforskaren!

fruktsallad sa...

nina: jag roterade bilden i ett sådant program och den blev ändå stående... :( Jag har märkt att det är bilder från vår nya kamera som kan bli så. Har aldrig hänt med den gamla, den som jag vanligtvis matfotar med.

Gott var det i alla fall! :)