lördag 9 augusti 2008

Lördag hos familjen N

Vi har varit och firat sjuåringen T idag. Vi blev bjudna på så mycket gott! M och jag hjälptes åt med maten. Det är så trevligt att laga maten ihop tycker vi.

Till förrätt/tilltugg gjorde vi potatispizza med kaviar (röd rom). Det var enkelt, gott och annorlunda! Rullade ut färdig pizzadeg. Skalade och skivade potatis tunt och fräste den i olivolja. Salt och peppar. Lade sedan potatisen i ett tunt lager på pizzabotten. In i ugnen, 225 grader, ca 15 minuter. Blandade sedan ihop en burk kaviar, 2 msk dill och 1 msk olivolja. Detta klickade vi ut på bitar av potatispizzan.

Därefter fick vi grillad kycklingfilé med rostad potatis och rotfrukter, gurk- och melonsalsa, krossad tomatsallad med rödlök och basilika, grönsallad, två kalla såser, jättegott bröd osv. M hade planerat en supergod meny! Tack återigen!

Just det! Höll på att glömma efterrätten: kladdkaka med dumlekolor! Mycket smaskigt! Tyvärr glömde jag fota den. Kanske var jag alltför ivrig? ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det lät som en god lördag, särskilt med tanke på dumlekladdkakan (totalt galen i dumle :P)!!!

Ang cannelloni så misslyckades jag också första gången, använde torkade cannellonirör och dom blev inte heller färdiga.. dessutom var dom svåra att fylla! Nu köper jag oftast färska lasagneplattor eller förkokar torkade och då är det mycket lättare :)

fruktsallad sa...

anna: ja, det var en god lördag! Har du testat dumlekakor förresten? Om du är en dumleälskare borde de vara något för dig...

Jag ska testa cannelloni igen! Mums, jag blir så sugen!

lina sa...

Potatispizzan lät underbar!!!

fruktsallad sa...

lina: ja, det var gott och vi sade att den kan ju varieras med att man lägger på någon ost istället. Supersmidigt att göra till många också! :)