tisdag 5 augusti 2008

Morotstzatsiki med fetaost och dill


Igår åt vi lax här hemma och jag blev inspirerad av Rebecca som skrev om en morotstzatsiki med fetaost och dill. Röran blev jättegod och passade suveränt till laxen. Mums. Fast jag avstod från citronen i och med att maken inte gillar det (*skakar på huvudet och fattar ingenting*)Receptet finner du här.

Jag serverade med bulgur och lättkokta grönsaker (blomkål, broccoli, brysselkål, sockerärtor och sparris). Mycket gott! Kan tänka mig att röran även passar till kyckling och kött!

5 kommentarer:

Anonym sa...

såg gott ut. är lite tveksam till kombinationen morot/feta, men rebecca brukar inte ha fel! :)

fruktsallad sa...

carolina: nej, det var suveränt gott! Håller med om att rebecca inte brukar ha fel! Mums!

Anonym sa...

nej, lite mer grill skadar inte! har fortfarande inte ätit grillad lax elelr grillade majskolvar, haha. mina favvosar ;-)

fruktsallad sa...

carolina: jag har inte heller lyckats grilla lax än! :(

Rebecca sa...

Kul att du gillade den =).