onsdag 27 augusti 2008

Matvete - även det en favorit!


Jag fastnade lite på Frebacos hemsida och kom att tänka på en sak som gjorde mig sjukt lycklig idag. Måste berätta:

Mina underbara nior lagade orientalisk kycklinggryta (typ denna) och fick till den testa bulgur, quinoa, matvete och couscous. De flesta sade sig innan gilla couscous bäst. Men, efter avslutad måltid och test, visade det sig att de flesta gillade matvetet allra bäst! Och jag blev så lycklig och glad av det. Knäppt va? I deras ögon ser det inte gott ut, men de smakar och inser att det är gott! :) Jag skuttade fram och tyckte de var bäst! Matvetet är ju svenskt och ur miljösynpunkt det bästa alternativet av dessa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar både matvete och moghrabia (eller vad det nu hette).

Tack för Uppsalatipsen förresten, bor du där?

Anonym sa...

Matvete är en jättejättejättestor favorit hos mig!! Jag älskar att koka den tillsammans med curry och blanda ned i sallad och det är supergott att blanda frukt med den också! Snart ska jag testa att göra matvetebiffar :)