söndag 18 november 2007

Ugnsstekt lax med klyftpotatis, rödbetor och fetakräm


Jahapp, nu är jag medlem i 30-årsklubben jag med! ;) Idag har jag blivit firad av nära och kära och som vanligt när vi har gäster har jag stått i köket och donat mest hela dagen. Men det är bara kul!

Jag tillagade lax i ugnen, ca 20-25 minuter i 200 grader. Jag körde med varmluft eftersom jag tillagade klyftpotatisen samtidigt. Sedan rostade jag rödbetor i en annan form i den lilla ugnen (ibland är det såå bra att ha två ugnar!), i 225 grader ca 30-40 minuter.
Fetakrämen finns recept på här. Men istället för vitlök ringlade jag i lite flytande honung. Kombinationen rödbetor och fetaost (eller getost om du föredrar det...) är helt underbar! En sallad med bladspenat, tomat, gurka, paprika, majs och rödlök serverades till. Alla faten stod tomma till slut!

Inga kommentarer: