söndag 25 november 2007

Det blir aldrig som man tänkt sig...

Nej, det har jag sannerligen blivit varse om. Mitt 30-årskalas gick av stapeln igår. P, P och M var här och vi hade en mycket trevlig kväll. Men jag fick byta från min planerade buffé (som jag tänkt på i veckor och ägnat två och en halv timme åt i fredags kväll...) till en trerätters. Inte helt fel det heller visserligen. Menyn blev denna:

  • Förrätt: Räksoppa med konjak, rostad baguette med tapenade och kronärtskocksröra.
  • Varmrätt: Lasagne (helt vanlig med köttfärssås och ostsås - lite dålig fantasi av mig men det blev en nödlösning), vitlöksstekta champinjoner och en stor sallad med ruccola, mangold, avokado, tomat, gurka, paprika, rödlök, majs och rostade solrosfrön.
  • Efterrätt: Svartvinbärstryffelpaj, vindruvspaj samt vaniljglass och grädde.

Allt var jättegott i alla fall! :)

Inga kommentarer: