lördag 19 april 2008

Mammas pizza

Äntligen helg! Igår blev det (efter att ha hört Dallassignaturen...) pizza på min mammas vis. Hon gjorde ofta denna pizza när jag var "liten". Tyvärr är hon ju borta nu, så vill jag ha den får jag göra den själv. Men den är väldigt enkel. Jag använder mammas recept på tomatsås till all pizza jag gör. Se här. Brer ut den på en tunn pizzabotten. Sedan strimlad bacon, frästa champinjoner (mamma använde burkchampinjoner men det vill jag inte ha) och riven ost (gärna mager och smakrik). In i ugnen, 250 grader, ca 15 minuter. Servera med pizzasallad. Härliga fredag!

I eftermiddag får vi gäster. Trevligt! :) Igår kväll förberedde jag efterrätten, något chokladigt! Gjorde även en förrättssoppa och såsen till varmrätten. Känns skönt att förbereda det man kan så att det inte blir så stressigt. Idag har vi, som vanligt på lördagar, städat (extra noga eftersom det kommer gäster!). Nu är mannen och införskaffar ett gott vin, sonen kollar på Emil i Lönneberga, dottern sover och jag sitter här med en kopp After Eight-te.

Ha en trevlig lördag!

Inga kommentarer: