söndag 20 januari 2008

Kycklingpasta med ädelost och päron

Tog fram kyckling idag och tänkte prova ett Bufférecept, men var inte sugen på det så jag tog till vara på lite ädelost jag hade i kylen. Tänk vad mycket smak en liten bit ger. Gott! Pasta till för det ville barnen ha. Och balsamrostade rotsaker (jag älskar grönsaker i ugnen, kan äta det VARJE dag). Tyvärr blev det ingen bild idag...

Ca 4 portioner

4 kycklingfiléer, i bitar
1 liten gul lök, hackad
1 vitlöksklyfta, hackad
2 dl vatten
1 msk kycklingfond (går naturligtvis bra med hönsbuljongtärning)
1 dl laga lätt-grädde
ca 40-50 g ädelost av något slag
1 päron, tärnat
peppar
ljus maizena, ev

Stek kyckling och lägg över i en gryta. Lägg i lök och vitlök, fräs ev innan. Tillsätt vatten och fond och låt puttra 10-15 min. Tillsätt grädden och puttra ytterligare 5 min. Lägg i osten och päronet och puttra någon minut. Red av med maizena.

Inga kommentarer: