onsdag 16 januari 2008

Jättegoda fiskburgare


Mmm, idag blev det fiskburgare till middag. Jag fann ett recept på en ny favoritsida. Jag modifierade det lite och det blev mycket gott. Trodde faktiskt att fyraåringen skulle vägra, men han ville ha mer och mer och mer! :) Man upphör aldrig att förvånas. Serverade med bulgur, tzatsiki och wokade grönsaker. Det passar nog bättre med en vanlig grönsallad, det testar jag nog nästa gång. Och kanske har jag i liiite mjölk eller utesluter potatismjölet och tar ett ägg i stället i burgarna. Jag var rädd för att smeten skulle bli för lös denna gång så jag fegade. Men det blev helt klart uppskattat av hela familjen (nåja, dottern petade som vanligt...).

ca 3-4 portioner

400 g fryst sejfilé, tinad
3 st soltorkade tomater i olja, avrunna
50 g fetaost, gärna mager
1 msk fryst persilja
1 msk fryst basilika
knappt 1 tsk salt
svartpeppar
2 tsk potatismjöl

1 msk rapsolja

Kör ingredienserna till en slät massa i en matberedare. Forma 8 biffar och stek i lite olja några minuter på varje sida på medelvärme.

Inga kommentarer: