tisdag 23 december 2008

Vit choklad med nötter, kokos och torkad frukt


Nej, efter fyra olika sorters julgodis som provsmakats var jag inte särskilt laddad för att göra mer. Men, i sista minuten nu i kväll, var jag bara tvungen att testa detta godis från Vinterns söta. Det är nog det godaste julgodiset i år faktiskt! Jag älskar vit choklad och nötter och det kunde bara inte bli fel! Jag halverade systrarnas recept för att det inte skulle bli för mycket.

Vit choklad med nötter, kokos och torkad frukt

200 g vit choklad
1 dl rostade cashewnötter
1 dl rostade solrosfrön
1 dl kokos
1 dl hackad, torkad ananas eller mango

Smält chokladen i mikron eller över vattenbad. Blanda med övriga ingredienser. Bred ut på ett bakplåtspapper. Ställ kallt och bryt sedan i bitar.

2 kommentarer:

Linda Dekorerar sa...

Åh det ser smarrigt ut får nog testa !

liss sa...

med inspiration från detta recept tog jag nästan 300g vit choklad och sedan hackade jag hasselnötter och hade i russin och ca 100g kokos. Hade i smeten i knäck formar och lät stelna! Blev underbart! tack för tipset!