söndag 23 mars 2008

Påskmeny 2008

Sådärja! Nu är denna påsk avklarad. Är SÅ mätt på all god mat och alla godsaker det blivit alldeles för mycket av... ;) Idag hade vi makens föräldrar och syster samt min pappa på besök. Trevligt! Jag insåg när klockan var fyra att jag inte gjort något annat än jobbat i köket hela dagen! Tur att det är min hobby! Så här blev buffén i varje fall:
  • Olika sorters sill (köpt eftersom jag själv inte äter sill...)
  • Potatis
  • Ägghalvor med "skagenröra"
  • Ugnsstekt lax
  • Matvetesallad med avokado och fetaost
  • Paj med getost, paprika och pumpafrön
  • Köttfärsspett (vanlig köttbullssmet, men gjorde spett i ugnen = lättare)
  • Korv
  • Rökt skivad kalkon
  • Parmesanbröd
  • Ost och kex

Till kaffet blev det en underbart god cheesecake, som jag längtat efter att få göra sedan min kära kompis N bjöd på den när vi hälsade på.

Inga kommentarer: