söndag 15 mars 2009

Toast Skagen à la Fruktsallad


Jag har varit sugen på Toast Skagen länge och tog tillfället i akt nu när familjen G skulle komma på besök. En gammal klassiker som är så god! Godast med hemgjord skagenröra förstås. Fast jag väljer att inte ha majonnäs som bas, det gillar jag inte. Så här gjorde jag:

Toast Skagen à la Fruktsallad
4-5 portioner

500 g räkor med skal
½ burk (à 75 g) röd kaviar, jag kör Icas
2 msk hackad, fryst dill
½ liten rödlök, fint hackad
1 tsk lättmajonnäs
½ tsk honung
1 dl mini fraiche
1 dl turkisk yoghurt
salt, peppar

Till servering:
rostade brödskivor
tunna citronskivor
avocadotärningar
grönsallad

Skala räkorna och hacka dem grovt. Lägg räkor, kaviar, dill, rödlök, majonnäs, honung, fraiche och turkisk yoghurt i en skål. Blanda varsamt. Smaka av med salt och peppar. Lägg upp röran på rostade brödskivor (gärna med kanterna bortskurna). Servera med citronskiva, avocadotärningar och sallad.

Inga kommentarer: