fredag 15 februari 2008

Äntligen sportlov!

Åh, vad jobbig denna vecka har varit. Jag har längtat. Och längtat. Och längtat. Och nu är tiden äntligen kommen, en veckas LOV! Hurra! :) Det ska bli så skönt att bara vara. Mysa med barnen. Äta frukost länge. Baka bröd. Sortera recept. Förhoppningsvis vara ute mycket.

Raskt över till en annan sak.. Jag var och handlade igår. Gjorde av med mycket pengar. Jag köper ju den mat jag vill ha, snålar inte. Men nu hajade jag faktiskt till. Det blev extremt dyrt. Blev lite peppad att under en månad se hur lite man kan göra av med på mat. I kyl, frys och skafferi har vi säkert middagar för ett tag. Vi får se, jag måste tänka på det ett tag. Smälta det. Kanske mars månad? Måste bli bortbjudna under påsken i så fall! ;) Egentligen tycker jag inte att det är maten man bör spara in på, men det vore en kul utmaning med en billig månad. Någon som testat?

3 kommentarer:

meadagar sa...

När man var fattig student, men det räknas väl inte :)

Så ni har sportlov nu, vi har det vecka 9. Jag räknar dagarna till jag får vara ledig. Sedan är det bara tre veckor tills nästa lov...

Familjen Granath sa...

hmm jo jag vet att det är dyrt att handla o biligare blir det väl inte me två blöjbarn..hi hi

fruktsallad sa...

Jag ser fram mot i sommar då vi kanske kanske slipper blöjorna! Men än visar hon inget intresse...

Visst åker ni snart?