torsdag 14 februari 2008

Bulgursallad med lax, rödbetor och fetaost


Mera lunch. Åh, vad jag gillar min matlådor. Jag älskar att fundera ut vad jag ska äta till lunch. Här hade jag en laxrest som blev en perfekt sallad. Rödbeta + fetaost = sant!

Till en portion

ca 1 dl kokt bulgur
liten bit laxfilé
1 stor kokt rödbeta, skalad och tärnad
några haricot verts, kokta och skurna i bitar
broccoli, kokt
ca 30 g fetaost, mager
1 msk rostade solrosfrön
salt, peppar

Blanda samman alla ingredienser utom fetaost och solrosfrön. Garnera med ost och solrosfrön. Mums.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ja det funkar om jag åker när hon ska sova, så antingen måste jag åka typ kl 10 eller 13 ca, för då somnar hon och sen hem så är hon nog trött ändå, hon brukar sova runt 16..

Anonym sa...

Inne o kikar lite på din blogg..
Jag brukar göra en quinoa sallad med rödbetor och feta.Vet du vad som är pricken över i:et att ringla över,hallonbalsamvinäger!Super gott, testa!

fruktsallad sa...

Vickan: det låter gott, det ska testas!