onsdag 20 juni 2007

Midsommarmeny...

Oh, så härligt, snart är det midsommar så jag får testa denna lilla buffé. Jag gillar inte sill och därför föredrar jag andra goda inslag. Detta skulle ju kunna serveras på vilken fest som helst... Detta planerar jag att servera:
  • Sill för den som vill (inlagd och senapssill)
  • Färskpotatis
  • Filodegspaket, två sorter (fetaost/basilika, parmesan/fikon/solrosfrön)
  • Tunnbrödrullar med potatis och västerbottenost
  • Hummus
  • Skagenröra
  • Bulgur/Quinoasallad (har ännu inte bestämt vilken variant jag gör...)
  • Bönsallad med bacon
  • Rökt kalkonbröst
  • Kryddiga köttbullar
  • Prinskorv
  • Ev salami
  • Bröd med getost och honung.

Som efterrätt en jordgubbstårta (mazarinkaka med någon form av kräm ovanpå och jordgubbar förstås och chokladbollar (om sonen och jag hinner baka!)

Recept och kommentarer kommer när allt är avklarat och avsmakat! ;)

Inga kommentarer: